Kök Hücreyle Yüz Germe

Kök Hücreyle Yüz Germe

Minimal invaziv yöntemlerden olan bu teknik yağ doku içerisinde çok sayıda bulunan kök hücrelerin rejeneratif etkisiyle yüzde gençleşmenin sağlanmasıdır. Bazı kişilerde yaşlanmayla birlikte yüzdeki yağ yastıkçıkları hacim kaybeder, buna bağlı olarak yüzde “çökme” olur. Bu durum cildin de gevşemesine ve sarkmasına neden olur. Bu hastalarda vücudun herhangibir yerinden liposuction yöntemiyle alınacak yağ dokusu yüzde uygun yerlere enjeksiyonla verilerek yüzün desteği tekrar sağlanır. Bu işlemin çok önemli bir avantajı yağ doku içinde çok sayıda bulunan kök hücrelerin ciltte belirgin bir yenilenme oluşturmasıdır. Ciltte yağ enjeksiyonu sonrası lekelerde azalma, ince çizgilerde düzelme ve sıkılaşma olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

Bu yöntem 3 şekilde uygulanabilir:

– Alınan yağ doku bazı işlemlerden geçirildikten sonra içindeki kök hücrelerle birlikte enjeksiyonla verilir. Bu yöntem yüzünde hacim kaybı ve ciltte yaşlanma belirtileri olan hastalara uygundur.

– Eğer hastanın yüzünde hacim eksikliği yok ama ciltte yaşlanma belirtileri varsa alınan yağ doku içindeki kök hücreler özel yöntemlerle ayrıştırılır, ve sadece bu hücreler verilir. Yağ doku verilmez.

– Yağ doku içindeki kök hücreler ayrıştırıldıktan sonra kültüre edilerek çoğaltılır ve bu şekilde hastaya uygulanır. Özel laboratuvar koşulları gerektiren pahalı bir yöntemdir.

Unutmayın, kulak arkasından alınan ciltten hazırlanan kök hücre değil “fibroblast kültürü”dür ve kök hücreden farklıdır.