Yüz Germe (Face Lift)

Yüz Germe (Face Lift)

Yüz ve boyundaki yaşlanma belirtilerinin giderilmesini sağlayan bir operasyondur.

Bu operasyonla:

– Ciltteki gevşemeye bağlı sarkmalar giderilir
– Burunla ağız kçşesi arasında bulunan ve yaşla birlikte derinleşen kıvrımın derinliği azalır
– Yüzde yer değiştiren ve aşağıya doğru inen yağ yastıkları eski yerlerine alınır.
– Yüzdeki yağ dokusunda azalma varsa yağ enjeksiyonula yerine konur
– “jowl” denen yanağın alt kısmındaki sarkmalar düzeltilir boyundaki gevşeme ve sarkma giderilir

Yüzdeki genç görünümün kaybı değişik faktörler nedeniyle oluşabilir: yaş almaya bağlı elastikiyet kaybı, ciltte incelme, destek görevi gören yağ dokusunun incelmesi, yerçekiminin etkileri, güneş hasarı, sigara, stress ve genetic faktörler.

Yüzün genç ve gergin görünüme kavuşturulması için soruna yönelik çözümler uygulanmalıdır. Bu konuda elimizde onlarca teknik bulunmaktadır. Her hasta ayrı değerlendirilir, tüm sorunlar ince detaylarıyla ortaya konur ve uygun yöntem kullanılır. Yüz germe operasyonu uygulanırken kaş kaldırma, göz kapağı estetiği, yağ enjeksiyonu, dolgu ve botulinum toksin uygulamaları, fraksiyonel lazerle cilt gençleştirme de procedure eklenerek daha iyi sonuçlar elde edilebilir.

Yüz germe restoratif bir cerrahidir, yüz ifadenizi değiştirmez. Ayrıca yaşlanma sürecini de durdurmaz. Ama bu yöntemin saati geri aldığını söyleyebiliriz.

Cerrahi olmayan rejuvenasyon tekniklerinin cilde yararlı olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır, ancak hiçbiri cerrahi yüz germe kadar belirgin bir gençleşme sağlamaz.